Stay Sharp

Friday, March 19, 2010

MacBook Pro

Yeah man, I've got me a new work horse yesterday at my local ashram i.e. Yodobashi Camera in West Shinjuku. MacBook Pro 15" 250GP, 2.53GHz and all that stuff. Seems to be working just right and perfect for what I will be doing from now on and where I will be for the rest of this year. Always nice when you can expand a bit and when the stuff you actually work with actually works. I am a non-Twitter, non-FaceBooker, non-MySpacer. I keep a planned distance to being contactable and connected to the whole mess and respect my private WWW interference. A humble Webpage with a side kicking blog works fine for me. So, another tool to haul around the world on the quest for things making sense and a better reason to be out there in the first place.

3 comments:

Tobias Åradsson said...

Härligt och se att du är tillbaka.
Jag diggar ditt val av dator, sitter själv med en sådan. Bästa dator ja någonsin haft.

Tänkte fråga när man kommer få se nån fotobok lr liknande från dig i butikerna? =)

ha det fint från en vårsoligt göteborg

-Straight Edge Photography- said...

Hej Tobias

Kul att hora av fran en Goteborgare. Min nya MacBook funkar fint, ett bra valhelt klart. Jag kommer att vara stationerad i Thailand 2010 (med stor sakerhet) sa det kommer att bli mycket foto fran dar. Mitt (mina) bok project ligger pa hyllan da bokforlaggare och editors har dragit at svang remmen rejalt sedan forra arets ras. Men min plan ar att forsoka med lite mera D.I.Y att fa projekten pa fotterna igen. Vi ses pa webben, Jag kolla in din sida, fina Goteborgs bilder, jag bodde uppe pa Seglaregatan vid Chapmanstorg ett par ar. Vilken ras ar din hund?

Tobias Åradsson said...

Tjena Mattias. Sorry att jag inte har svarat, haft fullt upp med jobb samt att jag och en vän håller på att starta upp en egen verksamhet. Skönt att Macbook:en funkar fint. Jag hoppas verkligen på att ditt bok projekt kommer på fötter igen, såfall köper jag direkt.
Fan va kul att höra. Och tack så mycket. Nice, skulle kunna tänka mig att bo där också, men nu är det partille som gäller. Min hund är en blandras seberian husky och border collie.

Hoppas du har det fint och jobba hårt ;)

Hälsningar Gbg/partille